Friday, July 9, 2010

its friday again!

its been a while since i once again abandon or actually forgotten this blog of mine. ouh. 

em...ala..baru in the mood nak write and everyone is home already, tomorrow la maybe..heeeee

here is...my eyes bitten by the cat punya kutu kutu kot. haha. sukati je nak tuduh cats.


and and my new shawl. love it.


...........................................................................................................

nak bersambungkan cerita.
mari berperkara, banyak ni..

perkara 1:  jika saya tidak menangis, meratap atau bersedih di depan anda, tidak bermakna saya tidak menghadapi perasaan itu. hadap, tapi sesorang. mungkin anda dah biasa melihat saya ni TABAH la sangat. ouh tidak..pada sesetengah perkara. nampaknya anda makin jauh dengan saya, tidak dapat membaca apa yang hati saya yang rapuh ni rasa. ouh mungkin anda lihat perpisahan yang saya hadapi sebelum ini dan membandingkan dengan apa yang terjadi sekarang. percayalah saya puas menangis 3 tahun di belakang anda. tuhan saja yang tahu. sekarang saya nak beritahu semua orang yang saya bukan lah setabah dan sekuat yang anda sangkakan bila melibatkan emosi. i cry, so? but not in front of everyone, certain people je yang boleh diluahkan segalanya like there is no tomorrow. orang orang ni biasanya rapat, dan mereka pemberi nasihat yang wise, saya percayakan mereka, dan mula mencari kekuatan di situ. its about being with the right people for the situation.

lesson 1 : dont actually think im heartless because i didnt cry in front of you. and dont say that i didnt understand all the situation, i totally understand, been there, done that. you really should ask before you judge me.



perkara 2 : you have no right at all to talk rubbish about my family or my friends. i even decide not to be friend with you if you talk rubbish about my closest friend. inikan apatah lagi family, i noe, ure successful, and all, but it didnt gives you right to tell me rubbish about my family to me. if you think im smart enough, i know hell a lot of more shit than youre talking about, again, youre underestimating me. im so not liking that. it makes me hate, more and more and even worse, ur daughter hates you too. ouh, and you dont know that, because youre too great too notice that. geram tau!

lesson 2 : jangan masuk campur hal family orang lain, i knew my family a lot more that you do. dont judge other people. dont judge!



perkara 3 : benci pada seorang itu. bukan sebab buat aku, ini sebab dia buat orang yang dekat dengan aku sakit. aku jadi marah kerana kau membuat kan situasi ini macam ni. just dont complicate the simplest thing heh?
who says complicated is sophisticated?

live a simple, healthy life. maintain balance, communicate. by choosing the right words. bukan maki  hamun macam kau selalu buat. nak aku cakap ke? kau  bukannya bagus sangat, buat diri tu macam bagus sangat pulak. buat orang lain merana sebab kau. 
aku dah benci dah kau. tapi kalau kau makin dekat, aku kena belajar terima lah kau kan, nak buat macam mana lagi...bukan diri aku yang aku kena decide.

lesson 3 : jangan perasan bagus and hurt other people feelings!



perkara 4 : kau nak ke tak nak? aku agak penat main tarik tapi dengan kau. aku bagi kau peluang sebab kau boleh aku cair. ouh, tidak suka bila begitu. aku senang sangat tertarik pada kau, walaupun aku dah buang kau dari check list aku. macam mana tu? aku penat dah tunggu kau. penat. penat. tapi bila kau cakap hujung bulan ni pulak, erm. ok la kot. aku malas nak cakap banyak pasal ni. kita biar masa dan jodoh yang tentukan.

lesson 4 : dont put too much hopes. nanti crash, sakit tau!


perkara 5 : i never knew i would have this so much sympathy and love towards someone. stop. takle cerita banyak yang ini. terlalu personal. good luck anda!

lesson 5 : jangan terlalu cepat fikirkan perkara yang buruk tentang sesuatu bila tak tahu keadaan sebenar. dont judge! again.



LESSON OF THE DAY : DONT JUDGE!

apa apa yang aku bebelkan , ialah hampir semua keserabutan dalam minda dan hati. ok lah, dah luahkan kat sini, aku dah kosong. yeay. now i can start a new week with open heart and mind yang suci lagi bersih. hold this in your mind, everything happens for a reason. berkata begini bukan bermakna mengalah, tapi kalau dah usaha, tak dapat juga, kita tawakal, bila tak dapat lagi, bukan rezeki kita. cuba lagi lain kali. jangan sesekali mengalah. semoga berjaya ayin! sila lah anda jangan beremosi tidak menentu sepanjang bulan ini. semoga berjaya sekali lagi.

buat kawan kawan yang akan kembali ke skudai, enjoylah masa anda sebagai student, Dia mungkin ada perancangan yang lebih baik buat kamu. saya di sini sentiasa mendoakan kejayaan kawan kawan, and i will always remember you all. :)


im out to see edward and jacob and bella~


No comments:

Post a Comment