Saturday, May 1, 2010

people and places : i wish i never forget *part one*


fatma khairunnisa harun

salah seorang dari beberapa kerat sahabat di UTM. di sepanjang perkenalan selama 5 tahun, ure one of the friend that i always turn to, in bad and good times. i adore your patient towards a person like me, emotional all the time. heeee. thank you for lending me your ears everytime and everywhere when im in trouble most of the time. 

let me remember lagi, we are in the same workbase in our first year right. there goes the starting if the bonding, bilik kita pun depan depan jugak la, always datang lepak and whining at your room. heee. lagipun selalu makan and pergi studio sama sama. ;)

we both having hard times adjusting with the workbase surrounding as i remember, we both kan bukan favor..heeee. takpe, we made it thru kan... ;)

2nd year, i didnt remember sangat, were apart because of different workbase and hostels.

3rd year practical, ure an intern at zaini's. then you stay at my home for nearly two month kan? . i like you as a roomate and working partner. i hope you do feel the same way too. ;) your family also has been good to me all the way. heee. 

fatma, thank you so much for our precious friendship ;)
all the best for your future.



nik adzlin nik aziz

heyya nicky. kadang kadang i called u kakak. heee. eventho our age are different, kadang kadang tak rasa pun....sebab sumtimes i matang, sumtimes u childish. so it balance there la kan?

we never been in the workbase kan? takpe, then still were friends. you always let me to sleep besides you whenever i come to your room. heeee. and now baru i wonder why i didnt sleep beside fatma then? hahaha

a lot of ups and downs with you my dear nicky, it has been all my fault being so childish back then. lucky me, ure the matured one, accept me the way i am, always forgiving. thank you. no more words how am i going to described our friendship. 

one more thing, i will always remember our one week of 'blurness', the end of semester 9, the week that we all feel down about our first stage thesis, u ingat tak? yang all we do all day is eat spagetti that u cook for the whole day and sleep and just stay at your room doing nothing. hahaha!

one day, i think you will a lady architect, who will never had a temper towards your worker like me! ahahhaha
im so expressive while youre the calm one. ;)

also best of luck becoming an architect!




haniffi harun

hurm. hahah. kenapa nak mengeluh dulu. tiada sebab. haniffi? aku takda banyak sangat memori dengan kau. first time aku cakap dengan kau kalau tak silap la, secara ramahnya ialah time kita naik keretapi bersama ke kuala lumpur, dengan sarah sekali at that time kalau tak silap.

later, 3rd year baru same workbase dengan kau. time tu, bila bandingkan kau dengan lelaki lelaki dalam workbase tu, aku respect sikit la, kau bertanggungjawab lebih sikit dari yang lain. ;P 

as the time past by, were friend yang selalu bercakap hal serious je, kau rase tak macam tu? aku rase macam tu la. hahahah. ke aku sorang je yang serious?

anyway. best of luck juga for your future... ;)

kahwin jangan lupa jemput aku, macam ade potential je kahwin awal kau ni. heheheh ;P


me and nicky 



ku ler wai

mr handsome ku, from ipoh. believe it or not, ure the only chinese guy that i ever ride a motorcycle with. hehehe. argh..memories! when we rewind back the time, i feel like laughing hard right now.

we were trying to get approval right that time? and were both didnt have a car, so we just ride on your bike to get things done, and tadaaaa....our own pre-grad dinner organised for the PRODIGY. heeeeee.

ure always have a great commitment towards everything you do. i adore the way you work and organised things with people around you. heee. potentially to be a future partner in an architectural firm kan? heee.

lucky me i know people like you. all the best also ya? :)




nurul farah yasin

detik pertemuan pertama kita ialah masa interview lagi, ure the last person after me. that evening tinggal kita berdua je kan? then  kita pergi cari lunch/tea sama sama, siap ada orang belanja kan? muka murah rezeki kot kita ni.

masa first year, kau roomate dengan fatma, so aku jadi rapat dengan kau jugak. bila pergi makan sama, kita sama sama kenal dengan atok jual air. dari saat itu, kita selalu dapat air free kan? sampai segan kot. huuuuuuuuu. tapi atok tu, ingat kita sampai sekarang, siapa sangka...muka murah rezeki ni..heeeeeeee

seingat aku lah, kita rapat dari first year lagi walaupun lain lain workbase. kau sorang je kawan dengan aku sedangkan pada masa tu, semua pun tak kenal hati masing masing lagi. 
tapi biasalah persahabatan, ada atas bawah jugak kan. kita pernah bermasam muka dan tak bertegur sapa, tapi later akan ok jugak. ;)

aku rasa terharu dan juga bertanggungjawab terhadap kawan kawan aku bila aku boleh tolong diorang bila diorang ada masalah. sebab aku tau, mereka akan buat perkara yang sama if im in trouble. there are things that we didnt communicate yang buat kita jauh bila di penghujung ni. 

agak sedih bila keadaan yang memaksa jadi begitu. tapi takpe, aku tau, persahabatan yang kita ada selama ini tak akan hilang dengan mudah kan? :)

semoga kau akan sentiasa ingat, youre not alone, aku kan ada? ;)
always cherish our friendship, it last. remember that.

best, the very best for your future. 



lee zcho yee

my workbase mate in first year. always want to be a 'Pokok' remember? heeee
sometimes i could be so geram with ur statements or comments, but then hey, everyone have their say kan? as time goes by, i always smiling remembering the awkward conversation that we ever had. semuanya agak pelik. its ok. hahaha. i faham u. ure one of those brialliant people that i know, thats explain why u a bit weird for me, sometimes. hehehe

good luck in your future zcho yee! one day ill c u as an architect yang pakai boots kuning kot? heeeeeeee ;)





mohd fadly yahya

aku mula kenal kau time bile eh? agak lambat la, dalam 2nd/3rd year?
tapi tak rapat pun, jadi rapat dengan kau bila kau rapat dengan orang yang aku rapat. banyaknye rapat T__T"

yang paling aku ingat tentang kau ialah, kau seorang yang sangat penyabar. selalu trap dengan perempuan perempuan yang suka membebel dan whining ni. tapi kau penyabar, kau dengar je..lepas tu kadang kadang tolong settlekan. sangat penyabar kan kau? bagi sikit kat aku..boleh?

kau jugak kongsi kasih sayang atok n arwah nenek kau dengan kitorang. selalu ajak kitorang balik rumah nenek kau, buka puasa ke, raya ke....appreciated that so much ;)
selain kongsi atok nenek, kau jugak mempunyai mak yang sangat sporting. heee. i can say, one of those hari raya barbeque at your house was the best raya we had kan? evryone just feels like family. all was warm and happy ;)

thank you for always sharing. ;)

i wish all the best in the world to achieve what you want, and get the girl that you love. ;)




fadly and fatma



izz aqeef (baby itri)


moments with aqeef *love*



mummy aqeef and all mummies wannabies ;P



the best of the best of oracle's



fatma and ayin


mummy nicky and aqeef


mummy nicky and aqeef again


farah and ayin



haslizawati haris

hye hang liza! merupakan kawan paling rapat aku di UTM. mula rapat sejak kita satu workbase time 3rd year kan. entah kenapa dari tadi aku tak mau sebut name pensyarah tu. haha. fobia ape ntah.

mase 3rd year, bilik jauh, blok sebelah. tapi kita duduk satu studio. aku selalu tumpang naik motor kau, maklumla masa tu aku ni kan pedestrian. heee. yang paling tak boleh lupa ialah time aku mintak kau datang kat aku, time tu aku balik jalan kaki pukul 5/6 pagi sebab ade kucing ikut aku. heeeee. masa tu aku takut sangat kat kucing. aahahahahaha. kesian kau melayan karenah aku. ade ke patot kan? terima kasih banyak banyak.

terlalu banyak memori lain yang kita lalui bersama, tapi yang paling penting yang aku nak ingat ialah semangat dan dorongan kau di saat aku paling jatuh. kau seorang je faham, macam mana nak tolerate and melayan perangai aku yang selalu angin ni. huhuhu. kau selalu beri semangat dan kata kata yang merangsang aku untuk bergerak, berubah. 

kau dengan aku di saat genting, waktu aku sangat down untuk menghadapi realiti hidup. kau cuba bagi semangat tak putus putus. kemudian, sentiasa temankan aku pergi makan la, beli itu la, ke sana sini...sampaikan teman aku pergi rumah atok aku..temankan aku tido kat bilik aku bila aku takot tido sorang2. susah senang bersama. tapi macam susah lagi banyak dari senangnya. aku tak tahu macam mana nak berterima kasih pada masa kau yang kau luangkan melayan kareneh aku. jika aku tak ada kau pada saat kejatuhan itu, mesti aku dah tenggelam dah sekarang. dalam banyak banyak ni, aku tau, kau sorang je yang tau apa aku maksudkan.

aku admire semangat kau dan perspektif kau terhadap kehidupan. banyak sangat yang aku belajar dari kau. terima kasih liza. kau juga perlu ingat, aku akan sentiasa sokong kau, berada di samping kau jika kau perlukan aku.

you know you can do it. i know you can do it. best of luck girl! ;)




nurzatul itri mohd esa
merupakan ibu kepada izz aqeef yang sangat comel bila dipeluk dan terasa perlu diambil bawa balik kat bilik. heeeeeeee

itri, bestnye dah ade baby! nak jugak. hehehe. sabar ayin.

itri merupakan budak sebelah bilik aku time first year, kenal time tu biase biase je, same same budak kl, tapi macam tak pernah je balik same kan? hehee. time tu aku selalu sangat balik. homesick takkan pernah hilang.

btw....congrats kerana berjaya menjaga aqeef sambil sambil jelingkan thesis dan berjaya siapkan thesis. sangat kagum. orang lain ada thesis pun dah pening nak mati, inikan kau nak kene jaga anak kau. sangat kagum.

semoga berbahagia di samping suami dan aqeef in future. :)




2 comments:

  1. wah..byknya gambar aqeef yg comel..geram tgk anak sendiri..rasa nk cubit2 jer..hehe..

    ReplyDelete
  2. kau baru tengok ke itri..nampak sangat busy jadi mama ni..heheeeee

    ReplyDelete