Wednesday, May 19, 2010

w e d n e s d a y , l a g i (warning *entry marah sikit*)

oi oit. penat giler. malas nak mengadu every time pun. tapi perlu dikeluarkan atau diluahkan, baru rasa kosong dengan masalah. 

masalah ni melibatkan perasaan. semua perasaan yang tak best. bengang, marah, rasa macam nak hantuk kepala kat dinding tu..kepala die la, bukan kepala aku. sakit kot nanti.

bukan tak nak kawal perasaan marah tu, ingat aku suka ke marah marah. dah tu buat apa aku bangun pagi pagi siap pesan kat diri sendiri supaya bersabar? sabar semua orang ada limit.

asal nak tunjuk pandai sangat kalau tak tahu. lagi lagi bila tak reti nak bezakan ego dan kobodohan diri sendiri. ouh please la. jangan nak susahkan hidup orang lain boleh tak?

orang lain yang tak berkaitan, bolehla nak cakap senang. bukan kau yang kene jaga dia. bukan kau yang check semua kerja die. kau bukan tau tahap kelembapan die. aku je, yang tau betapa seksanya jiwa raga aku nak mengharungi masa tu. serious shit, feel like hell.

eh. sukati aku la nak marah ke apa, sebab aku marah bersebab. ko bole pulak cakap kat aku, macam mane ek nak menjinakkan kau. ape kau ingat aku ni anjing ke apa?

seriously, seriously. kau tak layak nak judge aku, and nak cakap aku macam tu. 

hampir hampir menitis air mata aku tadi masa kat ofis. dah la stress kerja, aku bukan stress buat kerja aku sebenarnya, aku stress dengan orang yang tak reti nak buat kerja diorang elok elok, apa kau ingat company kau kerja ni, bapak kau yang punya? buat kenalah bersungguh, berdedikasi, tahu apa yang kau buat dan bertanggungjawab dengan apa yang kau buat. bukan asyik menuduh orang lain atas kesalahan yang kau sendiri buat. urgh. masih geram di situ.

........................................................................................................

antara perkara yang kurang seronok hari ni, balik kerja, aku call cakap aku balik lambat, pergilah klcc ngan budak ofis, sekali dapat phone call time baru nak cari parking , kena balik sekarang jugak. komitmen ayin. sabar je la aku. dua minggu lepas komitmen lain, ni komitmen lain. komitmen satu tanggungjawab yang amat berat. kalau la aku kahwin, ada anak nanti, ada komitmen terhadap suami, mertua dan anak pulak. macam takot pun ada. tapi itu komitmen kepada perkara yang membawa kebahagiaan pada diri sendiri. mungkin berbeza dengan komitmen yang aku perlu berikan kepada orang lain tanpa benefit kepada diri aku sendiri.

soalan : perlukah komitmen yang dikeluarkan itu membahagiakan diri sendiri pada setiap masa?

jawapan aku : tak perlu, tapi ada limit. 

*standard jawapan perempuan, mesti ada perkataan tapi*


..........................................................................................................

perkara yang selalu membuat aku happy pun, aku dah tak berapa rasa happy. sebab perkara itu pun tense. semua pun jadi tense. ok ok. things are not falling into their appropriate place right now.

i pray hard every time, for my happiness. please please please oh god, take away my anger and sadness.


.......................................................................................................

im so so so not happy today. i wish today were last week, or the next two month. im waiting anxiously for july. i want july to come soon. and i hope you bring back my happiness and put everything to its place. so that i can smile everyday and put more than smiley in an entry. < penting ke dengan smiley? yes, sebab entry ni takde smiley langsung indicating that im sad. so sad. with my week. 

another hope that this week end faster than last sweet week. i love last week. i want every week like last week. how i wish, to always get what i want. but its an unfair world. sigh.

specifically for you : youre busy and i understand ur pressure..totally, been there, done that. i hope you do well while im waiting for you to come home. a :) for you. ya, i miss you and your smile. lets see you tomorrow morning while i have to check the drawings eh. i have to go to sleep now to put a rest of my sadness and anger.


i will always miss sabrina, liza, no3, and no 5. always. love u all.

suppose tonight, i want to follow rahmatun to sabrina's house, but the situation im at, i cant go there. ouh. i miss u dear. ok. sad mode. want to cry now until i fall asleep. not a good night, ouh not a good day or week. :(






2 comments: