Saturday, May 1, 2010

people and places : i wish i never forget *part two*


some of the lucky people chosen to present in front of the external panel ;)

*liza*

*arip*


*norel*

norel anuar adam

norel, bermula persahabatan semasa satu workbase dengan en dino. merupakan seorang rakan yang sangat bagus dalam kerja berkumpulan. kau excel juga bila kerja berseorangan. sangat kagum dengan bakat kau. suatu hari nanti, kau mesti akan jadi arkitek yang berjaya kan? semua pun nak berjaya. heeeee.

kau jugak selalu jadi mangsa hantarkan/temankan aku balik, tapi kadang-kadang aku teman kau, sebab kau takot selekoh gelap tu kan? thank you very much tolong hantar aku time aku pedestrian dan duduk jauh tu. heeeeeeee.

thank you jugak sudi berkongsi kerja kerja kau semasa aku perlukan bantuan and enlightenment untuk projek thesis aku. sangat hargai bantuan kau. tak semua boleh kongsi macam kau kongsi dengan aku. terima kasih sangat.

jarang satu workbase or group dengan kau. tapi aku respect cara kau kerja. bagus. teruskan. heeeeeeeeee. anyway, norel...best of luck tau! dah bukak firm nanti, cari aku, 
kite buat projek juta-juta! :D




the red orange ayin stripey day!



and the journey begins. thank you abah. i consider this is my birthday present for the next ten years maybe? and also my graduation present. kite kira bundle senang. heeeeee.




ahmad izzuddin 

kenal pada mulanya, pada tahun kedua. kau baru masuk dari politeknik. salah seorang dari lima. mula mula kau macam pendiam kan? tapi ingat tak, masa dalam bus otw pergi buat urban kat teluk intan, kau bawak guitar kau, dan cuba untuk menyanyi kan lagu buat kami? aku sangatlah speechless, sebab gile tak malu budak ni..heheeee....time tu la..padahal kau pangkat abang pada kami..tapi perangai...ish ish ish..matang sikit...heeee

lama kelamaan kenal kau, dah kenal dua side, kadang-kadang serious, kadang kadang terover sikit....heeeee....tapi takpe..aku menerima kawan aku seadanya seperti korang jugak menerima aku seadanya kan? kan? kan?

workbase pertama yang kau masuk, ada aku, jadi kiranya aku antara yang terawal jugak lah kau kenalkan? sepanjang aku kenal kau, yang aku tau kau suka menyanyi di public, i mean masuk pertandingan or buat show. eventho im not ur biggest fan din, tapi i believe u just have to do anything that makes u happy regardless or anything else people will say kan? 

semoga kau berjaya menjadi arkitek terkemuka setelah sekian lama belajar. ok. nak cakap ni, din kacak. hahaha. tag line kau kan. heeeeeeeeee. ;P



nicky and liza at mandela



ayin at mandela




mohd hazman hassan

antara ramai ramai ni, tempoh aku kenal kau, paling lama la kan, consider kita sama kelas time matrix dulu, but back then, aku tak kawan dengan kau kan? hehe. lagipun kau mana lah cakap dengan perempuan time tu, sangatlah pendiam.

kita pernah collaborate time english class, aku jadi melor , officially at that time. btw, melor kene ke dengan muka aku? masih persoalan. heeee.

kau merupakan seorang yang boleh dibawa berbincang. ye. aku tau, kau mesti banyak membaca kan, sebab ape yang cakap dengan kau, semuanya mesti facts. solid facts and thinking. bagus la macam tu sebenarnye. aku selalu rase ko genius, mungkin lagi genius dari arip ;P hahahah. *arip jangan emo k*. 

ure one of my best groupmate ever in my study years. of all group works, my urban team mate was the best. senang sangat berkerjasama dengan kau. mungkin sebab kau genius. perlu ke aku cakap lagi?

btw, adik kau yang muka serupa kau tu nanti mesti akan jadi macam kau jugak kan. harap harap die tak gila main game macam kau la ;P.

kenyataan yang paling aku tak akan lupa ialah pada malam dinner, kau boleh tanya aku, "cute kan aku potong rambut pendek gini?" okay okay. cute la. bagi can. hahahah. 

buat masa sekarang, kau rasa kau tak nak jadi arkitek kan? bagi aku rugi kau siakan bakat kau tu ke benda lain. semoga kita jumpa di masa hadapan, buat projek juta-juta gak. kau jadi developer yang kaya raya time tu pun ok gak. :)




udang goreng tepung mandela


sotong goreng tepung mandela


ikan masak stim mandela


us like pirana there at mandela

mandela : merupakan tempat/ port makan seafood kami di salah satu kampung di Pontian. the exact kampung name i didnt know, but to go there, it takes about an hour from Skudai. but the journey is worth while when you see the food they served, and of course with a very reasonable price especially for students like we used to be. ;)



the ceti collecting money to pay the bills :O


haniffi : fana : hazman : zila : jijoe at ayid's home




arif rahman zakaria

first of all, aku suka gambar ni sebab, kau senyum! antara semua gambar kau, semuanya membuat memek muka yang agak kurang senonoh. sangat tak fotogenic ;P

aku tak ingat sebab apa kita selalu argue time workbase same dulu. ada je la benda tak kena kan? sampaikan time workbase kita lawan bowling, kau ejek aku paling ayam sekali sebab aku dapat markah paling rendah, tapi kau second terendah time tu..ok..kau pun ayam gak. hahahahaha. macam tak puas ati lak aku kan sampai sekarang? 
hahaha abaikan ayam tu.

selepas dari tu..kau pernah kerja sama ngan aku at zaini's gak. dari situ kita mula cakap baik-baik. kau ni kiranya member aku yang sempoi gak la. macam dah kenal lama, sebab kita masa tu masing masing heart broken. hahahahaha. boleh selamba je cerita kisah sedih masing masing. haish. tak boleh bla...sejak dari tu, macam macam kau tau kisah aku. lawak pun ada gak. sebab arip yang aku kenal sebelum tu, rokes la katanya. tapi rupa rupanya, there is this one side of you yang kind. yang aku tak pernah nampak sebelum aku kenal kau la.

kau selalu cakap yang kau ni genius kan. ye aku akui tu. memang kadang-kadang kegeniusan kau tu boleh selesaikan masalah. kau nak jadi rokes, kau nak jadi genius. ambil la , tak ada sape nak rebut. sebenarnya, nama kita ialah doa bila orang sebut sebut, sebab tu agaknya kau jadi makin genius bila ramai orang sebut kau genius ye tak? betol kot teori tu. kot. kau jangan nak senyum lebar lak bila kau baca ni. ;P

dan disebabkan one side of you yang aku pernah kenal tu, itu jugaklah yang tolong aku di saat aku jatuh. terima kasih arip sebab selalu dengarkan masalah aku, kebanyakkan masanya, kau tolong aku kurangkan kekusutan aku. banyak sangat benda yang aku kusutkan. hahaha. sekarang boleh la aku gelak. kau pun macam liza, selalu nasihat aku benda baik, benda yang boleh ubah aku ke arah kebaikan. aku hargai korang sebab sangat memahami aku, walaupun kadang-kadang aku tau kau tension gak, tapi aku tambahkan je tension kau. aku selfish sikit kadang-kadang, tapi kau sabar je kan. terima kasih lagi. kalau kau tak nasihat aku time tu, aku rase aku tak submit thesis hari tu. heeeeeeeeee. sangat berguna tau tak nasihat kau. thank you lagi.

semoga kau akan jadi lagi genius dan boleh bantu aku kalau aku kesusahan pada masa depan.
dan kau pun akan jadi arkitek yang berjaya, buat projek juta juta kay! ;)





zila, kimorn and din



haniffi, ayin and liza



liza and cute guy sleeping ;P



driver tertidur? how come?



in the darkest of night



lighting macam best kan din?


p/s: buat kawan kawan yang namanya tidak dimention dalam siri ini, bukan bermaksud tak kawan, cuma belum ada kesempatan untuk memuatkan nama kamu. tunggu ya? :)

No comments:

Post a Comment